Leveransvillkor

Hos Preston kan du handla tryggt!

Vi är mycket måna om att våra kunder skall vara nöjda med våra produkter och kundservice. Över 30 år har vi betjänat professionella inom vården och vi vet att kvalitet, leveranssäkerhet, personlig och professionell betjäning är A och O. För oss är detta självklart!
Dessutom uppskattar vi vänlighet inom kundbetjäning och det vet vi att även våra kunder uppskattar.

Vår nya Preston shop är till för dig som är privatperson och vill sköta om dig på bästa sätt.

1. Bekräftelse
När du registrerat dig och gjort din order får du automatiskt en orderbekräftelse per e-post. Om vi av någon anledning inte kan leverera varan kontaktar vi dig.

2. Åldersgräns
Vårdnadshavare bör göra beställning åt personer under 18 år.

3. Många olika betalningsalternativ
För att du skall känna dig helt trygg har vi valt att anlita inhemska Paytrails betalningstjänster.
Du kan tryggt välja mellan att betala med kreditkort eller betala direkt med dina bankkoder i din egen bank.
Vill du betala mot faktura eller delbetalning finns det flera alternativ att välja emellan.

Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

4. Leveranssätt och fraktkostnad (priserna innehåller moms 24%)

Beställningar över 100€ levererar vi fraktfritt! (gäller produkter enligt konsumentpris)

Fraktkostnader övrigt:

Alt 1. Postpaket / Matkahuolto – lähellä paket – du hämtar själv ditt paket från posten, paketautomat eller Matkahuolto
0-2 kg 7,80 €
Över 2 kg 9,30 €

Alt 2. Postpaket till dörren / Matkahuolto kotijakelu (till dörren)  – paketet kommer till din dörr
0-2 kg 11,10 €
2-5 kg 11,70 €
över 5 kg – enligt prislista

Alt 3 Hempaket – Posten tar kontakt för leveranstidpunkt
0-2 kg 14,10 €
2-5 kg 14,70 €
5-10 kg 15,70 €
10-15 kg 16,70 €
15-30 kg 19,60 €

Vid postförskott tillkommer 5,00 €
Dessa priser gäller inom Finland.

Leverans till Sverige – PostNord
Gratis frakt vid order över 100€ även till Sverige!
0-20kg 9,00€

Leverans till Baltiska länder – Postpaket till Baltikum
0-2 kg 9,10 €
2-5 kg 10,60 €
5-10 kg 12,90 €
10-15 kg 15,30 €
15-30 kg 22,40 €

Leveranser till övriga europeiska länder – följer vår europeiska prislista.

CountryShipping cost <2kg
Finland7,80€*
Sweden9,00€*
Estonia9,10€*
Latvia10,70€*
Lithuania10,70€*
Poland10,70€*
France24,50€
Belgium9,40€*
The Netherlands9,40€*
Germany9,40€*
Spain24,50€
Italy24,50€
Portugal24,50€
Romania20,00€
*Free with order over 100€

5. Leveranstid
Vi erbjuder våra kunder verkligt snabb leverans direkt från vårt eget lager i Närpes.  En beställning som görs en vardag (må–fre) före kl 12.00, postas samma dag. Beroende på vilket leveranssätt kunden valt kommer paketet fram inom 1–3 vardagar. Om det av någon anledning uppstår förseningar i leveransen från vår sida meddelas kunden.

6. Retur av order
Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Varan som returneras skall vara felfri och oanvänd i originalförpackning.
Provade strumpor och andra hygienartiklar kan inte returneras.
Ifylld retur/reklamationssedel bifogas.
Returfrakten betalas av kunden.

Vår returpolicy
När man handlar från Preston strävar vi till att våra kunder skall vara nöjda och trygga under hela köpprocessen. Många av våra produkter är sk. hygienprodukter och kräver att man själv är noggrann med produkt- och storleksval. Om man trots allt är osäker på vilken produkt och storlek man behöver, kan man kontakta vår kundtjänst som hjälper till att hitta rätt produkt.

Skulle det trots allt bli nödvändigt att byta produkt så går det bra. Vi vill då att man kontaktar kundtjänst som berättar hur man skall gå till väga.

Gratis kundretur används endast när det är fråga om eventuella reklamationer. När man vill byta eller annars returnera en produkt står kunden för returfrakten och vi tar hand om leveranskostnaden för den nya försändelsen.
Vi har valt denna policy därför att vi bryr oss om miljön och vi försöker hellre guida våra kunder för att returerna skall bli så få som möjligt. Detta har vi lyckats bra med och majoriteten av kunderna accepterar detta och uppskattar vår policy.

Att sända varor fram och tillbaka många gånger skapar onödig miljöbelastning. Detta vill vi undvika för att bidra till en friskare miljö.
När returerna är färre kan vi fortsätta erbjuda våra kunder kvalitetsprodukter till förmånliga priser, vilket gagnar alla.

Genom att upprätthålla ett eget varulager minskar vi även på våra egna transporter, samtidigt som vi kan serva våra kunder med snabba, prisvärda och trygga försändelser.

Tillsammans kan vi göra skillnad och bidra till en friskare miljö.

7. Ej avhämtade försändelser
Posten förvarar din försändelse i max. 7 dagar.
Om du inte hämtar ut ditt paket inom dessa 7 dagar returneras försändelsen.
Kostnaderna som uppstår till följd av detta debiterar vi kunden.
Om kunden vill att vi sänder paketet på nytt debiterar vi för fraktkostnaden.

8. Garanti och reklamationer
Napra-Rehab ger full produktgaranti. Felaktig produkt ersätts med felfri produkt.
Garanti gäller inte om produkten skadats p.g.a yttre mekanisk åverkan, felaktig andvändning/hantering.
Ta alltid kontakt med vår kundtjänst per telefon +35865571220 eller via e-post info@napra-rehab.fi då det gäller returer eller ersättningar.
Bifoga ifylld retur/reklamationssedel. För att vi ska kunna förbättra vår kundservice och vår verksamhet hoppas vi också att du anger en orsak till varför du vill returnera produkten i fråga.
Retur/Reklamationsblankett

9. Personuppgifter
Vi har anpassat vår verksamhet och följer de nya dataskyddsdirektiven enligt  General Data Protection Regulation (GDPR) 25.5.2018.
De personuppgifter du lämnat till oss i samband med registrering och order används enbart av Napra-Rehab för att sköta kundrelationen.
Uppgifter utlämnas aldrig till utomstående. Uppgifterna finns sparade på Napra-Rehabs värddator och endast Napra-Rehabs personal och dataservicepersonal har tillgång till denna.
Kundregistret är konfidentiellt; uppgifterna överlåts inte till någon annan part. Kunden väljer själv om hon/han vill ge Napra-Rehab tillåtelse att sända nyhetsbrev till kunden. Kundens bank- eller kreditkortsuppgifter kan inte ses av Napra-Rehabs personal. All informationsöverföring sker via krypterade, säkra förbindelser.
Registrets innehåll:
• Kundens namn
• Kundens kontaktuppgifter (eventuell arbetsplats, arbets- eller hemadress, telefonnummer, faxnummer, e-post)
• Kundens beställning av nyhetsbrev
• Köphistoria
• Köpta produkter
• Beställningsdatum
• Betalningssätt, referensnummer
• Beställningshistoria